Saturday, February 12, 2011

“ Cuti Chinese New Year ”



Cuti CNY kali ni diisi dgn baek oleh aku,aku ngan dak2 skul lame aku da set..nk konvoi ke Cameron Highlands,sumer dikehendaki bwk moto LC msg2,disebabkan aku xde motor LC..dgn aku punye smangatnye nk g..aku pon pinjamla moto LC abg aku nih..da pinjam nk kne amek lak moto dia kat Sri Iskandar(umah abg aku)..pegila aku sri iskandar tumpang trak polis bapak aku,time tu bapak aku bwk pelatih dia konvoi motor polis trafik ke Lumut..aku tumpang la trak tu sampai ke stesen bas Sri Iskandar..sampai kat sane abg aku amek aku,bwk g umah dia..amek moto LC dia,bwk blk Ipoh…keesokan harinye,mula2 setting nk gerak kul 9..mcm bese janji melayu,kul 11 lebih baru ktorg gerak nek Cameron Highlands..sbelom tu sumer berkumpul kat umah member aku nih dulu,Dek Wan namenye..pastu g breakfast dulu kat Muhammad Bistro(kdai mamak),kat Tambun..

da breakfast pe sumer..ktorg gerak nek Cameron.. xpdc kali ni di lead by nan,dia tau jln g sane so dia kne jd marshall tuk ktorg,ha3 lawak plak bila dikenang blk situasi time tu..otw nk nek atas,ktorg pon melayan la corner2 kat ctu dgn skills masing2,sampai ade yg nk terterap pon ade,terover lap,kih3..tp nasib bek perjalanan nek ke atas sumernye berjalan lancar,pemandangan kat ctu jgn ckp la,mmg cantik dgn sejuknye lg,pehh best3.. sampai atas,kol la member ktorg nih,kg dia kat ctu name dia Ijoy..da jumpe dia, ktorg soh dia bwk ktorg pusing kat atas tu..dia pon bwkla ktorg g ladang Teh Boh..sampai ctu park moto,ktorg panjat lak bukit nk duk kat puncak dia..nk snap2 gambo kat ctu..lg skali,pemandangan kat ctu mmg best..aman damai,tenang setenang2nye..dgn angin sejuk meniup2 ke bdn ktorg,dgn bau daun teh segar menusuk ke hidung2 ktorg..


nila first time aku sampai ke Cameron,dan suasananye sgt mengujakan n inilah salah satu keindahan ciptaan tuhan yg dpt aku lihat dgn mata kepala aku sendiri,.. da abis lepak kat ctu,ktorg turun ckit nk shopping kat psr mlm kat ctu..aku juz beli jagung manis n chocolate strawberi je tuk bwk blk umah(phm2la bajet ciput)he3… da puas shopping,ktorg pon gerak blk..dan xpdc kali sememangnye mengujakan..semuanye selamat pergi dan pulang dgn bangganye,cewahhh..ha3..


time nih,kabus pon da mula turun..n ktorg pon berangkat pulang menuju ke rumah msg2..wahhh,best3..ha3

No comments:

Post a Comment